صدراصدرا، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 30 روز سن داره

صدراي دوم

چرا صدرا ؟

1390/2/24 9:29
نویسنده : محک
331 بازدید
اشتراک گذاری

نامی نكو گزین كه بدان چون بخوانمت    در دلت شادی آید و در جانت خرمی (ناصرخسرو)

نامها درتكوین شخصیت انسان تأثیری شگرف و انكار ناپذیر دارند. نام نیكو می تواند انگیزه ی نیكوكاری و گرایش به الگوهای مطلوب را در فرد ایجاد نموده و در مقابل نام گذاری های تحقیر آمیز و نكوهیده ممكن است منجر به گرایشهای منفی، انزواطلبانه، انتقام جويانه و همچنين پرخاشگری گردد.

بر اين مبنا ما نيز دست بكار شده و پس از مشخص شدن آقا بودن فرزندمان با استفاده از سايت ثبت احوال كشور بعنوان منبعي معتبر، فهرستي از اسامي مناسب به جهت هويت ايراني و اسلامي و با لحاظ عناصري مانند هارموني، آهنگ، وزن، بساطت (ساختار تك جزئي)، عرف پسند بودن، شاذ و نادر بودن، بار معنائي متعالي و همچنين دربردارنده هويت ايراني و اسلامي انتخاب و پس از چندين هفته بررسي موشكافانه و طي جلسات نقد و بررسي دو نفره و بعد از غربالگري هاي متعدد بلاخره نام صدرا را بعنوان صدر نامهاي كانديد شده انتخاب كرده و در نهايت امر از اين نام لحظاتي پس از تولد ايشان در ساعت 10 و 11 دقيقه صبح دوم تير ماه 1389 و در محل بيمارستان بهمن، با اين پيامك كه  ً صدراي دوم متولد شد ً  رونمائي نموديم.

صدرا عبارتي فارسي – عربي بوده و به لحاظ ادبي صفتي است كه نسبت صدر بودن را به موصوف خود ميدهد. همجنين صدرا نام فيلسوف و متكلم ايراني نيز ميباشد. محمد صدرالدين معروف به صدرالمتالهين (979هـ / 1571 م) ، فيلسوفی است که عقلها را به شگفت آورد و انديشه تحقيق را در شکوه تفکر متحير ساخت و بلنداى همتش سروهاى سرفراز را سر آمد و چينش زيباى کلامش عقده ها از عقايد برداشت.  براي ملاصدرا نه در فلسفه و نه در خُلقيات، نمي توان همانندي در ميان فلاسفه غربي يافت. فيلسوف  بزرگ غربی، پرفسور هانري كُربن درباره او معتقد بود اگر بتوان ياكوب بوهمه و سوئدنبرگ را با هم جمع كرد و بر توماس آكويناس افزود، آنگاه ملاصدرا سربرخواهد آورد. انتخاب اين نام مبارک برای قرزندمان با اين اميدو آرزوست که انشاء الله در آينده ای نه چندان دور شاهد ظهور صدرای دومی در عرصه علم و فلسفه ايرانمان باشيم.

ليلا و حسن

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

رخساره
24 اردیبهشت 90 10:42
عکس نوگل زندگیتان را در تابلو فرش ماندگار کنید .
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به صدراي دوم می باشد